• Σήμερα είναι: Πέμπτη, Ιούλιος 19, 2018

Εισαγγελική παρέμβαση για την αυτοκτονία του 15χρονου

Domino News
Domino News
Ιούλιος09/ 2018

Κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση διέταξε ο Προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Ηλίας Ζαγοραίος για την υπόθεση του 15χρονου μαθητή ο οποίος βρέθηκε απαγχονισμένος στο μπαλκόνι του σπιτιού του, στην Αργυρούπολη, τα ξημερώματα της Κυριακής.

Το σημείωμα που άφησε πίσω του, σε συνδυασμό με πληροφορίες που υπήρχαν για εκφοβισμό (bullying) από συνομηλίκους του, σηματοδοτούν τις έρευνες των αστυνομικών.

Σύμφωνα με αστυνομικές πηγές, ο νεαρός μαθητής κατονομάζει έξι συμμαθητές του ενώ χαρακτηριστικό είναι το σημείωμα που άφησε στους γονείς του, αναφέροντας μεταξύ άλλων: «Με κατέστρεψαν. Καταστρέψτε τους».

Ο κ. Ζαγοραίος ανέθεσε τη διενέργεια της έρευνας στην εισαγγελέα ανηλίκων η οποία αναμένεται να αρχίσει την εξέταση μαρτύρων προκειμένου να χυθεί φως στους λόγους που οδήγησαν στην αυτοχειρία το 15χρονο παιδί, καταλογίζοντας τυχόν ποινικές ευθύνες.

«Όσα έχουμε κάνει δεν είναι αρκετά»

Η είδηση συγκλονίζει αλλά και υπογραμμίζει την ανάγκη συνεχούς εγρήγορσης από την πλευρά της πολιτείας, του σχολείου, της οικογένειας για την αντιμετώπιση ενός επικίνδυνου κοινωνικού φαινομένου.

«Είμαστε έτοιμοι να υποστηρίξουμε ότι έχουμε κάνει σημαντικά βήματα, ως κοινωνία και ως θεσμοί κοινωνικοποίησης των νέων, για την αντιμετώπιση του bullying» λέει στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων o αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Παύλος Χαραμής για να συμπληρώσει: «Και προκύπτει ένα περιστατικό όπως αυτό της αυτοκτονίας του 15χρονου έφηβου να ταράξει τα λιμνάζοντα νερά της αμεριμνησίας μας και να μας δείξει πως όσα έχουμε κάνει δεν είναι αρκετά. Όσο παραμένουν ακόμα άγνωστες βασικές πτυχές του δράματος που έλαβε χώρα στα νότια προάστια της Αθήνας κάθε ενδεχόμενο παραμένει ανοιχτό. Εκείνο όμως που δεν επιδέχεται αντίρρηση είναι πως πρώτος στόχος και πρώτη προτεραιότητα της παιδείας του νέου ανθρώπου πρέπει να είναι ο σεβασμός της ανθρώπινης ζωής και γενικότερα η διασφάλιση των ανθρώπινων δικαιωμάτων. Με ένα ακραία ανταγωνιστικό εκπαιδευτικό σύστημα, που αρδεύεται από μια εξίσου ανταγωνιστική κοινωνία, με τα μέσα μαζικής επικοινωνίας και της σύγχρονης τεχνολογίας να παρέχουν συστηματικά πλήθος αρνητικών παραδειγμάτων, δεν είναι δυνατό να διασφαλιστεί αυτός ο στόχος. Χρειάζεται να εντείνουμε τις προσπάθειές μας τόσο στον χώρο του σχολείου όσο και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον. Η Θεματική Εβδομάδα υπήρξε ένα βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, που πρέπει να συμπληρωθεί με πιο ολοκληρωμένες και συστηματικές παρεμβάσεις. Και κυρίως με τη στενότερη συνεργασία σχολείου και οικογένειας».

Βρέθηκε το ημερολόγιο του 15χρονου που αυτοκτόνησε

Στο προσωπικό ημερολόγιο του 15χρονου οι αρχές αναζητούν τους λόγους που τον οδήγησαν στην αυτοκτονία. καθώς σε αυτό αναφερόταν, σύμφωνα με αστυνομικές πηγές στην ψυχολογική βία που δέχονταν από συμμαθητές και φίλους, χωρίς όμως να τους κατονομάζει. Σύμφωνα με πληροφορίες που μετέδωσε η ΕΡΤ, άρχισε να γράφει τις πρώτες του σημειώσεις στις αρχές Ιουνίου.

Τελευταίο φραστικό επεισόδιο όπως αναφέρει στο ημερολόγιο του σημειώθηκε στις 6 Ιουλίου, όπου είχε έντονο καβγά με φίλη του αλλά και φίλους του που ήταν στην ίδια παρέα. Αυτό φαίνεται, σύμφωνα με αξιωματικούς της αστυνομίας πως τον επηρέασε αρνητικά και αποφάσισε να βάλει τέλος στη ζωή του. Στη μια και μισή τα ξημερώματα της Κυριακής βρέθηκε από τους γονείς του απαγχονισμένος στην πέργκολα της μονοκατοικίας.

Στα σημειώματα, εκτός από λόγια αγάπης για την οικογένειά του, αναφερόταν στις πιέσεις που δεχόταν και κατονόμασε έξι νεαρούς γράφοντας χαρακτηριστικά: «Με κατέστρεψαν. Καταστρέψτε τους».

Καταθέσεις

Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να καταθέσουν οι γονείς αλλά και οι φίλοι του 15χρονου. Στην τελευταία του σημείωση στο ημερολόγιο, ζητάει χίλια συγγνώμη από τους γονείς του και τον αδελφό του, τονίζει πως τους αγαπάει πάρα πολύ αλλά «δεν αξίζει να ζει μόνο γι΄ αυτούς».

Όπως μετέδωσε το Star που μίλησε με συμμαθητές του, ο νεαρός έδειχνε χαρούμενος, κάνοντας μάλιστα και instastory στο Instagram. Ομως, είχε και ψυχολογικές μεταπτώσεις, όπως έχουν κι όλα τα παιδιά στην εφηβική ηλικία.

Συμμαθήτρια του νεαρού που μίλησε στο κανάλι ανέφερε:«Πολλές φορές καθόμασταν στο ίδιο θρανίο, μιλάγαμε… Ήταν ανοιχτό παιδί. Ποτέ δεν έδειξε σε κανέναν ότι μπορεί κάτι να τον απασχολεί. Ούτε έδειχνε κλειστός στον εαυτό του και μοναχικός τύπος. Ήταν χαρούμενος. Δεν ήταν χαρακτήρας που ό,τι και να λέγανε τον πείραζε. Παρόλο που ήμουν κάθε μέρα μαζί του ποτέ δεν είχα δει την ώρα του σχολείου να συμβαίνει κάτι, κάποιος να τον πειράξει ή να τον κοροϊδέψει. Απλά μπορεί 1-2 παιδιά να έρχονταν σε μένα και να μου έλεγαν κάτι για εκείνον».

«Είχαμε μια γιορτή και ήμασταν μαζί. Ήταν χαρούμενος, γέλαγε, δεν έδειχνε να τον ανησυχεί κάτι. Μετά κανόνισε με τα υπόλοιπα παιδιά να ξανασυναντηθούμε όποτε θέλουμε αλλά όχι Δευτέρα ή Παρασκευή γιατί θα έδινε πτυχίο για τα Ισπανικά».

Όπως λέει η ίδια «κανένας δεν κατάλαβε τίποτα και αυτό είναι που μας συγκλονίζει όλους. Το γεγονός ότι όλοι τον ξέραμε και ποτέ κανείς δεν κατάλαβε κάτι τέτοιο. Έχουμε τρελαθεί όλοι. Ακόμα και στους πιο κοντινούς φίλους δεν έδειξε να τον ενοχλεί το παραμικρό».

Πηγές: efsyn.gr / tovima.gr