• Σήμερα είναι: Παρασκευή, Αύγουστος 23, 2019

«Μέδουσα 8»: Ισχυροποιείται η συμμαχία Ελλάδας-Αιγύπτου

Domino News
Domino News
Απρίλιος18/ 2019

«Απόρθητο οχυρό» η Α. Μεσόγειος – Έλαβαν το μήνυμα οι Τούρκοι

Σε απόρθητο οχυρό μετατρέπεται η ανατολική Μεσόγειος, με την άσκηση «Μέδουσα» να βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και οι δυνάμεις της «ενεργειακής συμμαχίας» να συνασπίζονται και εκπαιδεύονται μαζί, στέλνοντας μηνύματα στον κοινό εχθρό, την Τουρκία.

Η Ελλάδα συμμετέχει στην μεγαλύτερη άσκηση της Αιγύπτου, κατά την οποία πραγματοποιούνται αποβατικές ενέργειες, ενώ παράλληλα δοκιμάζονται και νέα αμερικάνικα συστήματα επικοινωνιών.

Η Αθήνα υλοποιεί όπως φαίνεται τις υποσχέσεις και τις συμφωνίες με το Κάιρο κι αυτό αποδεικνύεται με την έμπρακτη παροχή τεχνογνωσίας στις αποβατικές ενέργειες μέσω της αποστολής, όχι μόνο των Πεζοναυτών, αλλά και του Ελληνικού Αρματαγωγού «Ρόδος» στην Αλεξάνδρεια, κάτι που γίνεται για πρώτη φορά.

Tα αιτήματα των Αιγυπτίων και τα ταχύρυθμα σχολεία που έχουν περάσει αλλά και συνεχίζουν να περνούν στον Ελληνικό Στόλο με σκοπό να αναβαθμίζουν τη δική τους ναυτοσύνη μέσα από τις εμπειρίες που μπορούν να λάβουν από τους ιδιαίτερα έμπειρους Αξιωματικούς και υπαξιωματικούς του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού συνεχίζονται και κορυφώνονται με την ισχυροποίηση της συμμαχίας στην ανατολική Μεσόγειο.

Δεν είναι οι μόνοι μαθητές στο Πολεμικό Ναυτικό, αντίστοιχα σχολεία δημιουργήθηκαν τόσο για Ισραηλινούς όσο και για Κυπρίους με τους οποίους μάλιστα τα ταχύρυθμα κατά διαστήματα διεξάγονται και στην Αν. Μεσόγειο, μιας και Ελληνικό πολεμικό πλοίο βρίσκεται 365 ημέρες στην ευρύτερη περιοχή.

Βέβαια οι Αιγύπτιοι διαθέτουν το υπερμέγεθες ελικοπτεροφόρο «διπλού ρόλου», το γνωστό τύπου Mistral «Anwar El Sadat», από τη στιγμή που μικρότερα αποβατικά βρίσκονται στα έγκατά του και με αυτά δεν μεταφέρονται μόνο πεζοναύτες αλλά και ελαφρά τεθωρακισμένα οχήματα μεταφοράς προσωπικού, όπως Μ-113 και Hummer.

Ωστόσο η εμπειρία της απόβασης μέσα από το Ελληνικό αρματαγωγό και οι αρχικές ενέργειες με τις λέμβους είναι μια διαφορετική προσέγγιση πάνω στην οποία Ελλάδα και Αίγυπτος εργάζονται στενά, επισημαίνει και το Hellas Journal.

Από την πρώτη κιόλας «Μέδουσα» η Αίγυπτος αιτήθηκε να μάθει ολοένα και περισσότερα για τις αποβάσεις, μια ενέργεια που ανήκει στους Έλληνες Πεζοναύτες και τους Αμφίβιους Καταδρομείς των νησιών. Αυτός ήταν και ο λόγος του μεγάλου ταξιδιού που πραγματοποίησε το «Ρόδος» το οποίο θα προσεγγίσει ακτή της Αλεξάνδρειας για να γίνει η μικτή επέλαση Ελλήνων, Κυπρίων, και Αιγυπτίων Πεζοναυτών.

Η 32η Ταξιαρχία Πεζοναυτών ήταν εκείνη που έλαβε την εντολή να πάρει κοντά της ως «μαθητευόμενους» τους Αιγυπτίους συναδέλφους τους, πράγμα που δεν έχει κάνει μόνο στη Μέδουσα, δηλαδή δυο φορές τον χρόνο. Εκτός των εκπαιδευόμενων από το Πολεμικό Ναυτικό, αντίστοιχα τμήματα ένστολων μαθητών έχουν υπάρξει και από τις Ειδικές Δυνάμεις της συμμαχικής χώρας της Μέσης Ανατολής.

Η Ελλάδα έχει αποδείξει μέσα από την Μέδουσα πως μπορεί να είναι μια χώρα «οδηγός» στον αμυντικό τομέα και την ασφάλεια στην ευρύτερη περιοχή, κάτι που έχουν αποδεχτεί και όλες οι συμμαχικές χώρες, συμπεριλαμβανομένων και των κρατών που αποτελούν την «ενεργειακή ασπίδα» της περιοχής που στόχο έχει ν’ αυξήσει όσο γίνεται περισσότερο το επίπεδο ασφαλείας στην Ανατολική Μεσόγειο.

Οι Έλληνες «JTAC» στο Anwar El Sadat Ένα επιπλέον κομμάτι, στο οποίο παρατηρείται πως υπάρχει αναβάθμιση και δεν είναι «Ελληνικό φαινόμενο», αποτελεί η τελική κατεύθυνση των αεροσκαφών προς έναν στρατηγικό στόχο.

Οι άνδρες Ειδικών Επιχειρήσεων αναλαμβάνουν αυτές τις αποστολές, που σε πραγματικές συνθήκες μεταφράζεται σε πολυήμερες μοναχικές αποστολές διείσδυσης σε εχθρικό έδαφος. Κάλυψη –απόκρυψη, επικοινωνία με τα μετόπισθεν τμήματα βάσης και με διάφορους τρόπους η κατάδειξη του στρατηγικού στόχου από το έδαφος προς τους ιπταμένους των μαχητικών που καταφτάνουν για να βάλλουν από αέρος.

Ένα μεγάλο μέρος του «φροντιστηρίου» σ’ αυτό το επίπεδο, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει πραγματοποιηθεί πάνω στην πίστα απογειώσεων προσγειώσεων του επιβλητικού ελικοπτεροφόρου Anwar El Sadat.

Η πράξη έχει εφαρμοστεί μετά από επιχειρησιακό άλμα ελεύθερης πτώσης των μικτών τμημάτων Ειδικών Επιχειρήσεων, σε ζώνες ρίψεως κι από εκεί οι «JTAC» προχώρησαν στην επικοινωνία με τις βάσεις αλλά και τους ιπταμένους των μαχητικών αεροσκαφών.

Σημαντική λεπτομέρεια μπορεί να θεωρηθεί πως από Ελληνικής πλευράς ήταν μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία να δοκιμαστούν και νέου τύπου επικοινωνιακά συστήματα που έχουν παραληφθεί από τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Πηγή:crete-news.gr