• Σήμερα είναι: Σάββατο, Σεπτέμβριος 23, 2017

Project Sea2Sea ή αλλιώς πως να νικήσετε την Τουρκία χωρίς πόλεμο

Sommelier
Sommelier
Σεπτέμβριος08/ 2017

Η ιδέα της σιδηροδρομικής σύνδεσης Ελλάδας-Βουλγαρίας δεν είναι νέα. Ήδη το 2013 διαβάζουμε σε εξειδικευμένη ιστοσελίδα για την προσδοκία δημιουργίας της, όπου εξαίρονται τα οφέλη από τη λειτουργία της.

Η υλοποίησή του σχεδίου Sea2Sea δεν ήταν εύκολη, ωστόσο υπήρχε η στήριξη της ΕΕ και η κοινή συναπόφαση των δυο χωρών. Η υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας ανάμεσα στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών της Ελλάδος και το Υπουργείο Μεταφορών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών της Βουλγαρίας, αποτελεί το πρώτο αποτέλεσμα των τεχνικών συναντήσεων και των πολιτικών διαβουλεύσεων που άρχισαν πέρυσι τον Σεπτέμβριο στην Αλεξανδρούπολη, στην πρώτη συνάντηση της μεικτής διακρατικής επιτροπής.

Το μνημόνιο συνεργασίας περιλαμβάνει ένα σαφέστατα προσδιορισμένο αντικείμενο που είναι η προετοιμασία όλων των τεχνικών, οικονομικών και νομικών στοιχείων που απαιτούνται για τη δημιουργία διακρατικού Φορέα Υλοποίησης και διαχείρισης της σιδηροδρομικής Γραμμής από τη Θεσσαλονίκη έως το Ρούσε της Βουλγαρίας, που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με την Καβάλα, την Αλεξανδρούπολη, το Μπουργκάς και τη Βάρνα και τα λιμάνια τους και τέλος με το λιμάνι του Ρούσε στο Δούναβη ποταμό.

Πριν από δύο μήνες είχε γίνει στη Θεσσαλονίκη η Τριμερής Συνάντηση Κορυφής Ελλάδας, Σερβίας, Βουλγαρίας και στη Βάρνα θα γίνει Τετραμερής Συνάντηση Κορυφής, στην οποία θα συζητηθούν και οι νέες δυνατότητες που ανοίγονται με το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης τριών λιμανιών της Ελλάδας (Θεσσαλονίκης, Καβάλας, Αλεξανδρούπολης) με τρία λιμάνια της Βουλγαρίας (Μπουργκάς, Βάρνας και Ρούσε στον ποταμό Δούναβη).

Σε προηγούμενη ανάρτησή μας είχαμε επισημάνει ότι «στη γειτονιά μας, οι γάτες είναι εξαιρετικά θορυβώδεις. Και ο πρωθυπουργός εξαιρετικά σιωπηλός. Ομοίως σιωπηλός είναι και ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας. Όχι τυχαία.

Υπάρχουν οκτώ σημεία στον κόσμο, όπου η κυκλοφορία του διεθνούς θαλάσσιου εμπορίου είναι τόσο έντονη και τόσο αποκλειστική. Δείτε εδώ.

Ένα από αυτά είναι τα στενά του Βοσπόρου.

Η άτυπη αναμέτρηση με την Τουρκία δεν είναι απαραίτητο να λυθεί με τα όπλα. Η μετακίνηση της εμπορικής κίνησης από τον Βόσπορο στη Θεσσαλονίκη και την Καβάλα, είναι ο άσος στο μανίκι τόσο της Ελλάδας, όσο και της ΕΕ. Και από τη στιγμή που η ΕΕ απασφάλισε, δεν υπάρχει λόγος πια να είμαστε σιωπηλοί, διότι θα το φωνάξουν και οι πέτρες.

Το τουρκόφιλο λόμπι στην Ελλάδα είχε καταφέρει στο παρελθόν να ρίξει μια κυβέρνηση. Τώρα επιχειρεί να ροκανίσει το θεμέλιο της ευστάθειας επικεντρώνοντας τις επιθέσεις του στο πρόσωπο του Υπουργού Άμυνας. Μια με το Noor, μια με τον Τραγάκη, η προσπάθεια έχει γίνει πλέον τόσο φανερή, ώστε την αντιλαμβάνονται και νήπια. Οι μέρες των Στενών του Βοσπόρου είναι μετρημένες και ο μόνος Εφιάλτης που θα καταστρέψει την προοπτική αυτή είναι ο ίδιος μας ο εαυτός και ο τρόπος με τον οποίο μπορεί να ξεχωρίζει την αλήθεια από τη συκοφαντία.

Στα τοπικά μας, η συμμετοχή της Υπουργού στη συνάντηση κορυφής σηματοδότησε την ύψιστη σημασία που θα έχει το έργο για τη Μακεδονία και τη Θράκη και τη ριζική ανατροπή που θα φέρει στην περιοχή η υλοποίηση του. Οι τοπικοί ντελάληδες της «ενημέρωσης» σκύλιασαν ο ένας με τα στρατόπεδα, ο άλλος με τους συνηθισμένους επιθετικούς χαρακτηρισμούς, ο άλλος δεν ξέρω εγώ με τι.

Δεν πειράζει. Αυτό ξέρουν να κάνουν, ας συνεχίσουν να το κάνουν.

Η κυβέρνηση θα συνεχίσει να προωθεί σθεναρά το έργο και τόσο ο Υπουργός Άμυνας, όσο και η Υφυπουργός Μακεδονίας-Θράκης θα συνεχίσουν να στηρίζουν την υλοποίησή του με κάθε τρόπο και από κάθε πόστο.

Και μεις θα μείνουμε εδώ να παρακολουθούμε από τη μια με χαρά τις ευοίωνες εξελίξεις, αλλά και να λυπόμαστε από την άλλη με την κατάντια των σύγχρονων «Εφιαλτών» που δεν μπορούν να δουν πέρα από τη βαριά σκιά που αφήνει ο εγωισμός τους.

Sommelier

Ετικέτες: ,